Vitsit kun mulla on Isäntää ikävä. Eikä se oo vielä ollut kuin muutaman päivän poissa. :D Koiratkin reagoi jokaiseen rasahdukseen ja menee heti päivystämään ulko-ovelle. Voin sanoa, että eilinen myrsky aiheutti aika monta rasahdusta. Ja jokaisen kohdalla neidit laukkasivat odottamaan eteiseen. "Josko se nyt tulisi", ne pohtivat. Mua alkoi toi touhu jossain vaiheessa vähän kypsyttääkin, mutten silti puuttunut. Antaa missien touhuta. Kyllä se odotus joskus palkitaan.

Yhteislenkitykseen alan kypsyä, kun nätisti käveleminen tuntuu olevan mahdottomuus. Erityisesti Muumi edistää mielellään. Sillä on vissiin liian kova elämännälkä. Vaikka kyllä Manakin osaa huonosti käyttäytyä - lenkeillä joudun säännöllisesti muistuttamaan molempia. Toisaalta uskon, että ehkä tää tästä alkaa sujua paremmin, kun joka päivä treenataan. Pitää vaan olla kärsivällinen ja jatkaa samalla tavalla kuin nytkin.

Eilen vastaan tuli kolme koiraa. Se ensimmäinen meni NIIN penkin alle kuin voi mennä. Se oli oikeasti kuin jostain koirankoulutusohjelmasta se ennen-video. Ikävintä hommassa oli se, että Muumi aloitti möykkäämisen. Se alkoi kytätä sitä dobermannia jo pitkältä, nosti karvat ylös ja alkoi räyhätä. Mä olin ihan yhtä kysymysmerkkiä. Lopulta Manakin yhtyi kuoroon. Kiukutti paljon, mutta onnistuin lopulta saamaan koirat hallintaan ja louskutus loppui. Meinasin luovuttaa ja kääntyä takaisin, mutta onneksi keräsin itseni kokoon ja jatkoin matkaa. Seuraava koiraohitus meni upeasti. Huomasin toimia koiria ennen ja hemmottelin niitä peuran maksalla. Se on sen luokan herkkua, ettei kumpikaan reagoinut vastaantulijoihin oikeastaan ollenkaan. Wuhuu! :) Hienointa hommassa oli se, että koiran taluttaja tervehti meitä ja mä tervehdin takaisin. Siltikin onnistuttiin! Tuon jälkeen kohtasimme vielä jonkun porukan, jossa oli kaksi koiraa. Niistäkin pääsimme ohi ihan heittämällä, jipii.

Eilinen ilta tunnelmoitiin kynttilän valossa. Mä luin lehtiä ja kuuntelin musiikkia, Muumi kiipesi syliin ja koitti mahdollisuuksien mukaan antaa suukkoja, Mana tyytyi tarkastelemaan tilannetta lattialta. Sen jälkeen se meni kerälle mun jalkojen eteen. <3