Kävin eilen Turun Mestaripalvesta hakemassa tytöille pakastimen täyteen raakaa jauhelihaa sekä vajaalla 3 €:lla jauhettua maksaa. Jälkimmäiseen sekoitin kananmunia ja öljyä, jonka jälkeen tein maksasta pieniä palloja leivinpaperille ja paistoin niitä uunissa tovin. Koti kärysi ihan kamalalta, mutta koirien mielestä tuoksu oli ilmeisen hyvä – ne kun molemmat kävelivät kuono pystyssä keittiössä maksapalleroiden paistuessa uunissa. Lopputuloksena oli rasiallinen jauhelihapihvien näköisiä palkitsemisherkkuja, joista molemmat tytöt kyllä ihan tykkäsivät. Se käry oli vaan NIIN kamala, että saattaa olla, ettei ihan hirveän usein tule vastaavia tehtyä. (Mun mielestä kun kaupan valmisruokahyllystä löytyvä maksalaatikkokin haisee ihan tositosi kamalalta).

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Lenkillä yritin kannustaa Muumia kävelemään nätisti herkkujen avulla ja kasvattaa meidän välistä kontaktia – siellä kuitenkin haistelu oli paljon mielenkiintoisempaa kuin mun yritykset. Kotona tyttö sen sijaan innostui maksaherkuista kovin ja maahanmenokin alkoi sujua vähän rivakammin. Manakin piti herkuista paljon ja oppi vähän turhan nopeasti yhdistämään, että niitä saa jääkaapista. Niinpä se nyt hengailee aika usein jääkaapin edessä – jospa sieltä vaikka saisi jotain hyvää.

 

Olen aloittanut tiukan kuurin mun johtajuuden korostamiseksi (osittain Muumin eroahdistuksen ja osittain Fennellin kirjan takia). Samoja asioita olen tehnyt aikoinaan Manan kanssa, mutta nyt on hyvä taas olla tiukempi johtaja. Niinpä usein olen niiden ruokaa jonottaessa syövinäni niiden ruokakipoista, käsken niitä siirtymään edestäni, en koskaan tervehdi niitä kotiin tullessani ennen kuin itse kutsun ne luokse.. Lisäksi kummallakaan tytöllä ei ole oikeutta tulla sänkyymme tai olohuoneen sohvalle. Korostan asemaani myös käskyttämällä tyttöjä säännöllisesti ja vaatimalla niiltä hyvää käytöstä.

 

Eilen tytöt olivat taas vähän päässeet vauhtiin kahdestaan ollessaan. Ovia oli yritetty avata, mutta koska se ei onnistunut, oli niistä jompikumpi silpunnut niiden oman tyynyn päällysteen kokonaan ja myös makuualustana toiminutta mattoa. En tiedä kumpi, sillä se mun nauhoitus ei onnistunutkaan eilen jostain syystä.