Eilen oli kyllä HAUSKA päivä ;) Ystäväporukka oli järkännyt mulle ja sulholle yhteiset polttarit, eli juuri sellaiset, joista jo ennen naimisiinmenopäätöstäkin haaveilimme. Päivämäärän tiesimme etukäteen, mutta mitään muuta emme. Hauskuus alkoi jo perjantaina illalla rikkaruohoja kitkeässämme, jolloin Jussi ja Hanna kaarsivat pihaamme salaperäisen kirjekuoren ja paketin kanssa. Saimme ohjeet, että ne saa avata vasta lauantaina aamukahdeksalta.

Aamulla kuoresta paljastui ohjeet, jossa kerrottiin päivän aikana tarvittavat vaatteet - paketista löytyi puolestaan kaksi yhteen ommeltua t-paitaa, joissa toisen rintamuksessa luki mun nimi, toisessa sulhon nimi ja takana meidän hääpäivä. Siihenkin piti pukeutua kun lähdemme reissuun. Lisäksi kuoressa oli ensimmäisen määränpäämme kartta ja käsky olla siellä klo 10.00.

Ensimmäisessä kohteessa meidät vietiin miekkailemaan! Mä en ole koskaan edes koskenut sellaiseen miekkaan, eikä sulhokaan tainnut olla, joten jännää oli. Siinäpä istuskelin penkillä kauhusta jäykkänä ja kuuntelin ohjaajaa, joka kertoi erilaisista tekniikoista ja lyömäasennoista. Mutta kun päästiin tositoimiin, touhu oli aivan huippuhauskaa. ;) Sulhoa vastaan mittelin ensin (ikävä kyllä hävisin 1-5), seuraavaksi vuorossa oli Taina (jonka sen sijaan voitin 5-1). Kuuma tuli kyllä ja mulla oli koko miekkailusession ajan maskin alla oikein leveä hymy.

Miekkailun jälkeen saimme uuden kirjekuoren, jossa oli kuva Jussin ja Hannan ulko-ovesta. Suunnistimme siis sinne ja saimme herkullisen lounaan. Nälkä oli jo siinä vaiheessa kova, joten oli mainiota saada ruokaa - vieläpä hyvää sellaista ;) Samalla saimme uuden kuoren, jossa oli jälleen kartta ja kuva veneen mastoon viritetyistä pienistä lipuista. Arvatkaapa, yllätyinkö, kun huomasin kuoren johdattavan meidät Ukkopekka-laivan luokse? Sehän kuljettaa porukkaa Naantaliin! Kuvittelin, että oltaisiin menty ravintolalaivaan, mutta nuo ihanaiset veivätkin asian jälleen pidemmälle. :) Laivamatka oli hauska ja varsin kostea, sillä juomia kannettiin jatkuvasti eteen. Aurinkokin siellä paisteli niin, että reissun jälkeen ainakin porukan miehet näyttivät samalta kuin lentokentällä etelästä kotiin palaavat.

Naantalissa saimme jälleen kuoren, jossa oli käsintehty kartta (reitti oli piirretty ja sitä kuvittivat kuvat matkan varrelta). Kartan avulla ohjasimme porukan Naantalin Kylpylään, jossa en ollutkaan koskaan käynyt. Siellä kylvimme ja hihkuimme kuumassa vedessä kuin pikkulapset :) Kylpemisen jälkeen meidät ohjattiin pieneen kaupunkijunaan, jonka kiikkuvaisessa kyydissä pääsimme takaisin Naantaliin. Sieltä nuo ihanat olivat varanneet ravintolapöydät upeasta raflasta ja herkuttelinkin siellä strutsipihvillä. Khih! Ravintolan jälkeen hyppäsimme taksiin ja kaahasimme Teron kotiin, jossa musiikki raikasi ja fiilis oli korkealla. Erityisen kiva oli Jussin ja Henen esitys "ampiaisen pissahätä" kitaralla ja laulaen. Nauroin ihan vedet silmissä :)

Eipä ilta silti vielä tuohon päättynyt, vaan sen jälkeen kävimme vielä Puutorin vessassa parilla ja siirryimme loppuyöksi Zanzibariin. Siellä soi musiikki tosi kovalla, mutta hauskaa oli silti. Ja pääsin taas nautiskelemaan ihanaa Stop-Ready-Go-drinkkiä (se maistuu ihan mehujäältä).

Aivan mieletön ilta. Meidän kaveriporukassa on myös aivan mielettömiä ihania ihmisiä, jotka jaksavat yllättää kerta toisensa jälkeen. Kiitos Tero T., Hanna, Jussi, Juhani, Henry, Taina, Tero A., Lapa ja Milja! Järjestämänne ilta jäi lähtemättömästi mieleen. Edelleen on hymy tosi herkässä ja samalla liikuttunut olo. Tykkään teistä ihan hirveästi <3