Jos mä olisin Mana tai Muumi, en tykkäisi omistajistani tänään yhtään. Nimittäin Manaa on tökitty korvaan ja Muumia kiusattu vedellä. Vaikka hyvät ovat meidän tarkoitukset kyllä - sitä nuo suloiset karvanaamat eivät kuitenkaan ymmärrä. Saimme tänään nimittäin Manalle jälleen lääkkeet korvatulehdukseen ja laitoin niitä hetki sitten. Neiti antaa kyllä hyvin laittaa, mutta kovin epämieluisaa se silti on. Ei auta kuitenkaan muu, jotta päästään tuosta taudista taas hetkeksi eroon. Manalla noita korvatulehduksia on tosi usein. Ehkä se johtuu jostain allergiasta tai sitten siitä faktasta, ettei tuo suojele korviaan yhtään. Jos päästää veteen, missihän sukeltelee ja sateessakin tihrustaa tiukasti lenkittäjää. Kun on noin isot korvat, niin niihin kyllä menee kaikki mahdolliset vesi- ja sadetipat epäpuhtauksineen.

Muumi sen sijaan koki epämieluisia elämyksiä lenkin jälkeen, jolloin Isäntä yritti pestä sen tassut vadissa. (Sivuhuomautus: Mana antoi tosi hyvin pestä, mutta se onkin ihan ihmeellisen rauhallinen kaikkien huoltotoimenpiteiden aikana). Muumi itki/huusi sydäntäsärkevästi koko toimituksen ajan ja koitti kaikin mahdollisin keinoin päästä turvaan KAMALAN vesiastian läheltä. Nakkikaan ei maistunut, kun oli NIIIIIIIIIIIIN kamalaa. Lopulta tehtiin sitten niin, että Isäntä silitteli ja rohkaisi Muumia, kun minä sivelin vähän sitä vettä astiasta tytön tassuille. Edetään tästä sitten pikku hiljaa siihen, että ne tassut voi joskus tulevaisuudessa kastaa kokonaan siihen veteen. Helpointahan olisi huljautella tassut suihkussa, mutta meilläpä on niin pieni suihkukaappi, että tuon kokoisen koiran änkeäminen sinne ei käy ihan kädenkäänteessä. Jotenka jatkossakin terassilla on astia, jossa neitosten tassut pestään ainakin muutaman kerran viikossa.

Ihanaa, että on loma. :) Oon saanut nukkua just siihen asti kuin nukuttaa, lenkkeillä katsomatta kertaakaan kelloon ja viettää aikaa suunnittelematta päiviä mitenkään. Paljon olen kyllä touhunnut - näkyvin on kai ollut pihan tuunaus Isännän kanssa. Lisäksi mä leivoin eilen leipää ja tänään raparperipiirakan. Oli muuten hyyyyyyyyväääääää.

Nyt käyn suloisuuksien kanssa pihalla ja sen jälkeen ruokin ne. Ja koitan muistaa vielä ennen yötä laittaa Manalle korvatippoja. Saas nähdä, mitä tämä kuuri tekee mun ja Manan suhteelle. Kohta se alkaa juoksemaan mua karkuun.